ОТКРИХА ОСТАНКИ НА ДИНОЗАВРИ, ЖИВЕЛИ ПРЕДИ 220 МИЛИОНА ГОДИНИ

Автор: 5 GmediA 12:24, 18 април 2019
Източник: phys.org

В западната част на Аржентина е открит археологичен обект, в който са намерени останките на почти дузина динозаври отпреди 220 милиона години, съобщи АФП.

"Има почти десет различни екземпляра, това е масово находище на кости", каза аржентинският палеонтолог Рикардо Мартинес.

Според ученият от Университета в Сан Хуан, вкаменелостите са на около 220 милиона години, принадлежащи към "една епоха, за която знаем малко".

"Това откритие е двойно по-важно, защото има най-малко седем или осем индивида от дицинодонтите, предците на бозайниците, с размерите на вол", каза той.

Има също и останки от архозаври - влечуги, които биха могли да бъдат предци на големи крокодили, за "които още не знаем".

Находката е открита през септември миналата година в провинция Сан Хуан, на около 1 100 км западно от Буенос Айрес.

Мястото е с диаметър между един и два метра и на една и съща дълбочина, което води учените до предположение, че това е било дупка за пиене на вода по време на голяма суша и съществата са умрели от слабост на въпросното място.

Аржентина е богат източник на вкаменелости от епохите на триас, юра и креда - най-вече на същества, които не са открити в северното полукълбо. /БГНЕС

Общо гласували: 12

Анкета

ПРИТЕСНЯВА ЛИ ВИ РАЗПРОСТРАНЕНИЕТО НА КОРОНАВИРУСА ВЕЧЕ И В ЕВРОПА?
Да