СПОРЕД ХОТЕЛИЕРИ: ГОЛЕМИ МЕДИИ ВОДЯТ "КРАЙНО НЕГАТИВНА КАМПАНИЯ"

Автор: 5 GmediA 11:22, 8 юли 2019
Източник: Снимки: Елена Иванова

СНЦ „Съюзът на собствениците“ в Слънчев бряг излезе с протестна декларация до медиите срещу негативната кампания за туристически сезон „Лято 2019“.

В момента се води крайно негативна кампания срещу туристическия бизнес в страната и сезон „Лято 2019” по цялото българско Черноморие. Интернет пространството е пълно с подвеждащи, стари снимки, „информации” и колажи, които за съжаление се подемат дори от големи медии“, пишат от сдружението.

Изразяваме крайното си изумление от материали, които вещаят едва ли не „краят на българското Черноморие и туризъм”. Толкова грубо, негативно, тенденциозно и обидно внушение за България и българския туризъм трудно би могло да се приеме не само от нас, хората от туристическия бизнес, а и от обществото ни, защото петни името на страната ни, внушава „апокалиптична” картина на важен отрасъл в икономиката ни и съвсем целенасочено и тенденциозно удря върху имиджа на България. На кого е нужен този черен пиар, насочен към унищожаването на бизнес, даващ препитание на стотици хиляди хора и техните семейства?! Нещо повече, с грозните нападки и квалификации по отношение на българския туризъм, се създава впечатлението, че страната ни е подвластна на целенасочено организирана масова кампания срещу отрасъла.

За нас е абсолютно непонятна и неразбираема логиката на подобни публикации в българската преса, явното злорадство, с което се описват картини от българското Черноморие с краен негативизъм, силно пристрастие и едва ли не ултимативен тон към чуждестранните и български туристи да не идват на почивка в България. Сигурни сме, че нито една друга държава не би допуснала по такъв безпрецедентен начин да саботира собствената си икономика. Каква е целта на всичко това, уважаеми дами и господа?! Какво се опитвате да постигнете и в името на кого? Защо очерняте България?

Никой от нас не твърди, че в българския туризъм няма проблеми. Никой от нас не твърди, че няма трудности. Но това означава ли, че трябва с такъв краен деструктивизъм да се внушават подобни картини?! Ние правим всичко по силите си за да привличаме повече туристи, въпреки жестоката конкуренция със съседните държави. С общи усилия се стараем да преодолеем проблемите и спорните въпроси, за да запазим авторитета на страната, като място с дълга и ползотворна история в туризма. Възможно е някой да злоупотреби с цените на продукти, които са сред най-масовите на плажа или в крайбрежните заведения, но това са изключения от добрите практики и се правят от непрофесионалисти в бранша. Те само отблъскват посетителите и работят срещу самите себе си. Бизнесът е вече много повече самовзискателен, доказателство за което е намаляващия брой санкции на контролните органи за нарушения на нормативните изисквания“, се казва още в позицията на „Съюза на собствениците“ - Слънчев бряг.

Те отбелязват, че през миналата година страната ни е била посетена от над 9 милиона чуждестранни туристи, като 15% от БВП идва от тристическия отрасъл.

Социалният сектор, здравеопазването, образованието и редица други отрасли са свързани пряко с бизнеса и резултатите, които той постига. Удряйки по този начин върху туризма, се удря и върху останалите стопански отрасли.

България има уникални природни богатства, водни и климатични ресурси, които са в основата на туристическата индустрия. Важно е да се рекламира и афишира всичко това пред чуждестранните гости, а не да се очерня страната, да се обиждат туристите и да им се внушава, че едва ли не тук е някакъв нецивилизован свят. Именно тук е мястото на Вас – медиите – за обективна оценка, но и позитивен дух. Защото успехът на една икономика, на един отрасъл е успех за всички и създава блага за всички“, посочват от сдружението.

Те призовават: „НЕКА СЛОЖИМ КРАЙ НА НЕГАТИВНАТА КАМПАНИЯ ЗА БЪЛГАРСКОТО ЧЕРНОМОРИЕ! НЕКА НЕ ОЧЕРНЯМЕ БЪЛГАРИЯ!“.

КОМЕНТАРИ

От: Валентин Тодоров 23 септември 2019
Уважаеми собственици и работодатели в туристическия бранш, разбирам Вашето недоволство от негативните оценки на потребителите на вашите услуги, но ако Вие наистина сте загрижени за Вашите гости, а не за Вашите печалби, нямаше да допуснете това неконтролируемо повишаване на цените на Вашите услуги при непрекъснато влошаване на качеството им. Нарушавате много важно правило в бизнеса: високата цена трябва да съответства на високо качество на услугите, а при вас в 90% от случаите е точно обратното! Вместо да се сърдите на негативните потребителски оценки и на медийното им отразяване се заемете с драстично подобряване на условията, които ни предлагате и диференцирайте цените им в съответствие с тяхното ниво. Нека потребителите сами да изберат къде да почиват според джоба си. Желая Ви по-успешни бъдещи сезони!
От: Г. Георгиев 23 септември 2019
Безкрайно далеч сте от реалността, г-н В.Тодоров! Явно не следите европейските статистики. Вчера отново излезе материал, който сочи България като най-евтината туристическа дестинация, както и коментари на хотелиери от Майорка, че цените ни са по-ниски с над 60%. Къде ги видяхте тези скъпи хотели или се изказвате само за да се закачите като поредния на хейтърската опашка, без значение дали пишете нещо смислено или откровени глупости?

ОСТАВИ КОМЕНТАР

Общо гласували: 99

Анкета

ЗА КОГО БИХТЕ ГЛАСУВАЛИ, АКО ИЗБОРИТЕ ЗА КМЕТ НА СОФИЯ БЯХА ДНЕС?
Мая Манолова
59 гласували / 59.6%
Борислав Игнатов
19 гласували / 19.19%
Борис Бонев
16 гласували / 16.16%