СКРИТАТА ОПАСНОСТ „ЕЛЕКТРИЧЕСКИ СКУТЕРИ“

Автор: 5 GmediA 20:36, 15 юли 2019

Модните електрически скутери, които обикновения потребител може да си купи у нас срещу около 500 лева си остават сериозно предизвикателство за пътната безопасност. По същество те са нито риба, нито рак. Така известните е-тротинетки не са велосипеди, зада се движат по велоалеите, но не са и мотопеди. Малките им размери и тегло ги правят удобни за градския живот, но същевременно с това са и част от проблема.

Бивайки малки, а същевременно чувствително по-бързи от пешеходците, хората на е-скутери  са трудно забележими и буквално изникват от нищото за шофьорите. Законно или не, се движат по велоалеите (околкото ги има у нас)и пречат на велосипедистите.

Въпреки всички тези рискове, модния тренд,  натоварения трафик в големите европейски градове и динамичния начин на живот на градския човек правят е-скутерите прималиви. Особено предпочитани са те за туристически обиколки и кратки разходки. Столична община обяви, че има намерение да закупи подобни скутери и да ги пусне под наем по улиците на София.

Похвално е желанието на столичните управници да бъдат в крак с тенденциите и изскванията на съвременния потребител, но дали добре са преценили рисковете.

Буквално преди дни при катастрофа с подобен е-скутер загина британската влогърка Емили Хартридж. Нейният скутер се е блъснал в камион. В Англия е забранено такива превозни средства да се движат по тротоари, велоалеи и пътното платно. Движението им е разрешено само в рамките на пракове и то при определен режим.

През юни след злополука отново с електрически скутер мъж загина в Париж. През последната година значително се увеличи броят на тези превозни средства по улиците на Париж, в резултат на което рязко зачестиха случаите с ранени и за малко отървали се хора. След инцидента, първият такъв фатален във Франция, кметът на Париж поиска скоростта на движение на електрическите скутери да бъде ограничена на 20 километра в час в повечето райони и на 8 километра в час на местата с оживен пешеходен трафик. В момента се работи по норамтивна уредба, която да ограничи броя на фирмите, предлагащи електрически скутери, и да въведе лимит върху броя на тези превозни средства.

Предстои да видим как у нас ще бъде уреден въпросът с движението на тези интересни, но и опасни превозни средства и дали наистина Столична община ще реализира авантюрата „Електрически скутери“.

КОМЕНТАРИ

ОСТАВИ КОМЕНТАР

Общо гласували: 77

Анкета

ЗА КОГО БИХТЕ ГЛАСУВАЛИ, АКО ИЗБОРИТЕ ЗА КМЕТ НА СОФИЯ БЯХА ДНЕС?
Мая Манолова
46 гласували / 59.74%
Борислав Игнатов
14 гласували / 18.18%
Борис Бонев
14 гласували / 18.18%