Все по-голям брой читатели по света плащат за онлайн новини, дори при ниско ниво на доверие в тези медии, сочи годишният доклад на Reuters Institute, публикуван във вторник, предава АФП.
Около 20% от анкетираните американци заявиха, че са се абонирали за онлайн доставчик на новини (с четири пункта повече спрямо предходната година), 42% от норвежците (нарастването е с 8%), 13% от холандците (с 3% повече спрямо миналата година) и по 10% във Франция и Германия.
Но между една трета и 50% от всички абонаменти за новини отиват само на няколко големи медийни организации, като New York Times, допълва докладът.
Някои читатели обаче имат и повече от един абонамент, като плащат за местно или специализирано заглавие в допълнение към национален източник на новини, посочват авторите на проучването.
Но голяма част от интернет потребителите обаче казват, че нищо не би могло да ги убеди да плащат за онлайн новини - около 40 процента в САЩ и 50 процента във Великобритания.
YouGov проведе онлайн проучванията в 40 държави за Reuters Institute през януари, с по 2000 анкетирани във всяка. Допълнителни проучвания бяха проведени в шест страни през април, за да се анализират първоначалните ефекти от COVID-19.
Здравната криза доведе до възраждане на интереса към телевизионните новини - като аудиторията нараства средно с пет процента - утвърждавайки се като основен източник на информация заедно с онлайн медиите.
Обратно, тиражът на вестниците беше силно засегнат от мерките за блокиране заради коронавируса.
Проучването установи, че доверието в новините е спаднало до най-ниското си ниво от първия доклад през 2012 г., като само 38 процента заявяват, че през повечето време се доверяват на повечето новини.
Доверието в новините обаче варира значително в различните страни - от 56 процента във Финландия и Португалия до 23 процента във Франция и 21 процента в Южна Корея.
В Чили, където се провеждаха редовни демонстрации срещу неравенството, се наблюдава повишение на доверието в медиите с 15 процента, докато във Великобритания, където обществото е поляризирано от въпроси като Brexit, то е намаляло с 12 пункта.