NETFLIX ОБМИСЛЯ ПУСКАНЕТО НА ПО-ЕВТИНА ВЕРСИЯ, ПОДДЪРЖАНА ОТ РЕКЛАМИ 

Автор: 5 GmediA 09:03, 20 април 2022

Американският стрийминг гигант Netflix Inc. проучва възможността да предложи поддържан от реклами абонамент на по-ниска цена за платформата, за да увеличи броя на абонатите си, след като концернът отчете първия си тримесечен отлив на абонати от повече от десетилетие.

Този ход е значителна промяна за компанията, която от самото си създаване се представя като убежище за своите членове без реклами. Netflix се бори със забавяне на ръста на приходите, причинено от по-силната конкуренция от страна на конкурентни услуги и широко разпространеното споделяне на акаунти сред клиентите.

Поддържаната от реклами версия на Netflix има голям смисъл, заяви председателят и изпълнителен директор на Netflix Рийд Хейстингс в разговор с анализатори във вторник, в който се обсъждаха резултатите на компанията за първото тримесечие, пише The Wall Street Journal.

По-рано през деня Netflix съобщи, че е приключил първото тримесечие с 200 000 абонати по-малко, отколкото през четвъртото, като не е изпълнил собствената си прогноза за добавяне на 2,5 млн. клиенти през периода. Netflix заяви, че очаква да загуби два милиона глобални абонати през текущото тримесечие.

Акциите на Netflix се сринаха с 25% в следборсовата търговия. До затварянето на борсата във вторник акциите са поевтинели с повече от 40% от началото на тази година.

Компанията обвини споделянето на пароли за достъп сред членовете си и засилената конкуренция в стрийминга за натиска върху ръста на приходите. Netflix изчисли, че освен нейните почти 222 млн. плащащи домакинства, услугата се споделя с още 100 млн. домакинства, включително 30 млн. в САЩ и Канада.

В писмото си до инвеститорите Netflix заяви, че тества абонаментни модели за споделяне на пароли, които според нея ще ѝ позволят да монетизира споделянето и да увеличи приходите си. Хейстингс добави, че споделянето на пароли, съчетано с конкуренцията, „е това, което според нас е причина за по-бавното разрастване и по-ниския растеж". Той добави, че когато Netflix се е разраствала бързо, опитите за намаляване на споделянето на пароли „не са били приоритет, върху който да се работи".

Компанията за стрийминг съобщи, че ръстът на приходите се е забавил значително след години на ръст от над 20%. Приходите през първото тримесечие са се увеличили с около 10% до 7,87 млрд. долара, което е под прогнозите на анализаторите за 7,93 млрд. долара.

Спадът в броя на абонаментите на Netflix означава, че броят на платените абонати в световен мащаб достигна 221,6 млн. души, което е спад спрямо 221,8 млн. души през предходното тримесечие. Нетната печалба възлиза на 1,6 млрд. долара, което е по-малко от 1,71 млрд. долара година по-рано.

Netflix заяви, че спирането на услугата в Русия е довело до загубата на 700 000 абонати.

С нарастването на конкуренцията и увеличаването на разходите за програмиране компанията наскоро пристъпи към повишаване на цената на месечните си планове за първи път от 2020 г. насам.

Нарастващият брой възможности за стрийминг направи потребителите по-чувствителни към цените. Netflix е сред малкото големи стрийминг услуги, които все още не са започнали да предлагат по-евтина опция, поддържана от реклами. 

Netflix заяви, че планът ѝ за справяне с положението ще бъде силно фокусиран върху подобряване на качеството на програмите и препоръките, които платформата предоставя на клиентите си, за да ги държи ангажирани със съдържанието и услугата. Netflix вече харчи повече от всеки друг доставчик на развлекателни услуги, като бюджетът за програмиране се очаква да надхвърли 20 млрд. долара тази година.

Източник: Инвестор.бг

Тагнато в: Netflix

Последни новини

Общо гласували: 18

Анкета

ОЧАКВАТЕ ЛИ ДА ИМА ЕФЕКТ ОТ АНТИКРИЗИСНИТЕ МЕРКИ НА ПРАВИТЕЛСТВОТО?
Не
15 гласували / 83.33%
Не смятам, че са достатъчни и навреме
3 гласували / 16.67%
Да
0 гласували / 0%