Напрежение между ЦИК и Министерски съвет. Складът, съхраняващ машините за вота, ще спре да изпълнява своята дейност в понеделник, ако не бъде уреден въпросът с наема му. Това обяви вчера зам.-председателят на комисията Росица Матева по БНТ. А от Министерски съвет днес изпратиха позиция, в която казват, че договор за наем има правомощия да сключи само ЦИК и че Министерският съвет не е страна в процеса по договарянето.
Веселин Тодоров, изпълнителен директор на “Сиела Норма” пред Соня Колтуклиева за 5Gmedia:
СК: Г-н Тодоров, как ще коментирате скандала със складовете за съхранение на машините между ЦИК и Министерски съвет?
ВТ: Ние през 2019 г. наехме този склад, защото преценихме, че са една от най-добрите в складовите и логистичните услуги. През 2021 г. Министерски съвет ги избра отново, вероятно на базата на натрупания добър опит. Ние тогава плащахме наема и услугите около половин година, без да ги дължим, с цел да няма сътресения при изборите. След това беше сключен директен договор от ЦИК и ние нямаме информация за условията по него. Единствено заплащаме услугите към нас, като товаро-разтоварни дейности.
СК: Коя е фирмата?
ВТ: Карго Партнер. Договорът е с ЦИК. А правителството на Бойко Борисов би трябвало да ги е определило, беше януари 2021 г..
СК: Защо стана този скандал сега, според Вас?
ВТ: Не знам, но малко ми напомня нашите скандали тогава - дали МС или ЦИК да плаща и накрая плащахме ние, за да има спокойствие и работата да върви. Съдим се с ЦИК за тези наеми.
СК: Защо съдите ЦИК и за каква сума?
ВТ: За наемите и за други неплатени суми, мисля че делото е отпреди година и половина. Но още сме на първа инстанция и крайният резултат е непредвидим.
Наистина не знам точната сума на иска. Наемите са около 500 000 лева. Нашите и техните адвокати се срещат в съда, а нашата работа върви по текущите договори, засега съвсем спокойно. Само че вече имам забрана да коментирам, вчера подписахме новия договор.
СК: Тази разправия застрашава ли нормалното провеждане на машинния вот?
ВТ: Това е опасно, доколкото разбрах, складовете не искат да работят без заплащане.
ПП: Карго партнер е собственост на Карго партнер оувърленд - Нидерландия, а за действителен собственик на компанията се сочи австриецът Щефан Краутер.