Поредна опасна игра се разпространява в интернет пространството. Предизвикателството се нарича „Момо“, разпространява се чрез WhatsApp и детския канал на YouTube и поставя живота на децата под сериозна заплаха! Изпраща се на нищо неподозиращите деца чрез въпросното приложение, но още по-стряскащото е, че изскача и по време на рекламите в YouTube и не може да се спре.
Чрез приложението до потребителят достига зловеща снимка с покана да се включи в „Играта“. Когато съобщението бъде прието, изпращачът започва да залива детето с множество изображения на убийства и изнасилвания, като го принуждава да се самонаранява. Заедно с тях детето получава съобщение, в което пише, че ако не следва инструкциите, Момо ще го обладае и ще прокълне него и цялото му семейство.
Лицето на "Момо" представлява жена с лицеви аномалии, взета от известна картина на японския художник Мидори Хаяши, който обаче няма нищо общо с играта. В тези клипове се показва как се самонаранява, (пие белина, самозапалва се, обтрива се със сол до изгаряне и др.), като в същото време дава инструкции на децата как те да го правят с думите: "Мама не трябва да знае, иначе ще умре, докато спи."
„Момо“ заплашва да се превърне в новия „Син кит“ - руската игра, която принуждава децата да се самонараняват под заплахата, че родителите им ще бъдат убити, ако не следват инструкциите. Припомняме, че „Син кит“ причини смъртта на над 130 деца в Русия.
Няколко организации обаче съобщават, че досега никой не им е съобщавал за подобно съобщение, нито са получавали информация, че има ранени след подобна игра. Те предупреждават, че медийното отразяване изкуствено е завишило истинската опасност.