Още преди началото на учебната година в Министерството на образованието и науката са постъпвали сигнали за опити да се всее паника сред родители, че има опасност децата им да бъдат отнети от социалните служби. Това заяви просветният министър Красимир Вълчев пред бТВ.
Той добави, че най-проблемни са т.н. „обособени квартали” и училищата в тях, а слухът се е разпространявал в социалните мрежи от религиозни лица.
"В Сливен истерията придоби най-големи размери. Предходната седмица имахме проблем във „Факултета”, имахме опити в Пловдив, Асеновград, Пазарджик – там, където има концентрация на подобни деца”, заяви образователният министър. Красимир Вълчев посочи, че още на втория ден са се върнали в клас около 60% от децата и очаква днес вече процентите да са 70, което е средната посещаемост в тези училища.
„Очевидно някой има други цели. Това са хора, които бяха свързани с протестите срещу несъществуващата Стратегия за детето. Аз не мога да им разбера целите. Когато се градят тези върху несъществуващи неща – има съмнение и за други цели”, каза Вълчев. Министърът на образованието добави, че при крайни случаи няма как държавата да не реагира, но определени групи от хора спекулират с тях. „Няма отнемане на деца, това е груба лъжа, манипулация, която достигна до такива размери, граничещи с опит да се разруши образователната система”, коментира просветният министър.
Във връзка с инцидента в село Яна, където учителка удари с чин дете, министърът обяви, че МОН правят разследване по случая. Проверката трябва да покаже дали и друг път педагогът е посягал на ученици. Той добави, че това е проява за дисциплинарно уволнение. „Това е недопустимо. Вдигането на чина и липсата на последваща грижа за детето са двете непрофесионални реакции, за които трябва да ѝ бъде търсена отговорност. Аз ще настоявам за по-строго наказание – това е проява за дисциплинарно уволнение”, коментира Вълчев.
Припомняме, че дете на 12 години беше прието в Пирогов след спречкване с учител в час по история. След спор за дисциплината в часа, учителят е повдигнал чина, в следствие на което едно от децата на него е с наранявания на ребрата.
Статистика показа, че 8 от 10 деца в столицата са ставали обект на агресия. По думите на просветния министър, българското училище не е основният източник на агресия, а учителите се опитват да я минимизират.