Топлофикация - София" вече няма да завежда дела срещу клиентите, които дължат малки суми. Това заяви пред "Хоризонт" изпълнителният директор на дружеството Кремен Георгиев. Под "малки длъжници" се разбира такива, чиято сметка не надхвърля минималната работна заплата, т.е. 560 лв. С длъжниците над тази сума разправата в съда ще е приоритет за дружеството.
Топлофикационният шеф уточни, че досегашната практика е :"при задължение над 50 лева и непостигане на какъвто и да е консенсус на комуникацията с абоната, поне да се започне съдебна процедура. Тази практика също няма да продължи, защото за 5 лева, за 50 лева или за 5 хиляди лева, работата, която върши юрисконсултът, е една и съща. На практика се губи смисълът за такива малки суми да се хаби ресурс".
Решението идва в деня, в който омбудсманът Мая Манолова обяви, че Топлофикация -София е дала над 4 млн. лв. за услуги на външни юристи, при положение, че поддържа екип от 19 свои прависти.
Потребителите, срещу които има заведени дела, в момента са между 12 и 17 хиляди годишно, което е под половин процент от абонатите, информират още от столичната Топлофипкация.
В момента текущите задължения на дружеството към "Булгаргаз" са 140 милиона лева, като една трета от тях са начислени авансово за месец март.
Още през 2015 г. националният омбудсман Мая Манолова, която се взря в делата на дружеството след стотиците жалби, обяви, че Топлофикация си позволява "издевателство над клиентите и принудително събиране на вземания". Омбудсманът бие камбаната, че е законово и редно абонатът да бъде информиран, ако срещу него се завежда дело, както и да бъде информиран, разбира се, какво точно дължи, което почти никога не се случва. Напротив – от дружеството често пристъпват направо към съдебна процедура, по бързия ред на производство. Някои от най-фрапиращите случаи за са смешни суми като 2 стотинки, а с всички съпътстващи разходи дължимите суми на гражданите, срещу които се водят дела, се увеличават със средно 1000 лева.