МИНИСТЪР АВРАМОВА: СЕВЕРНАТА СКОРОСТНА ТАНГЕНТА ЩЕ БЪДЕ ОСВОБОДЕНА ОТ ВИНЕТКА, НО НЕ И ОТ ТОЛ СИСТЕМА

Автор: 5 GmediA 09:15, 20 февруари 2020
Източник: Снимка БГНЕС

„Всички бяхме свидетели на гнева на премиера. Упрекът към АПИ е заради прекъсната комуникация с районите в София”. Така регионалният министър Петя Аврамова коментира в ефира на Нова телевизия скандала с винетките.

„Миналата година хората от Нови Искър поискаха да пътуват без винетки.Тогава премиерът каза, че общините, които искат това да стане, трябва да поддържат тези пътища. Варна, Шумен, Белица, Челопеч и още няколко общини го направиха. Това, че сега пуснахме камерите да следят, леко притесни хората. Подозирам политически елемент в ескалацията на напрежението. Автоматичното правоприлагане трябваше да започне от 1 март. Пуснахме го тестово по преценка на Националното тол управление. В същото време течаха преговори между АПИ и Столична община. Камерите имат няколко опции – само трафик, тол и винетка или само тол. Столична община вече показа картата с пътищата, за които ще се включи с поддръжката и така ще бъде променено решението на Министерски съвет за обхвата на пътищата с винетна такса”, поясни Аврамова. Тя допълни, че Северната скоростна тангента ще бъде освободена от винетка, но не и от тол система, защото там минава транзитен трафик.

Министърът внесе яснота и за пътищата в населените места в страната, където също се изисква винетка за движение. Тя обясни, че за общините има два варианта – пътищата да станат общински или да сключат споразумения с АПИ.

„Искам да успокоя всички граждани. Не се подвеждайте по наличието на камери. Това не значи задължително, че ще бъдете глобени. В рамките на населените места, между табелите за начало и край, не се дължи винетна и тол такса”, категорична бе Аврамова. И допълни, че някои камери са поддържащи – само като трафик камери.

По въпроса относно недоволството на превозвачите за толсистемата, регионалният министър обяви, че тол системата ще заработи от 1 март, като вариантите за пътуване и плащане на тол таксата са три – с маршрутни карти, с GPS тракери и с бордови устройства.

„Републиканската пътна мрежа трябва да има средства за издръжка, ако искаме хубави пътища”, заключи Аврамова.

Последни новини

Най - популярни

Общо гласували: 104

Анкета

ТРЯБВА ЛИ ДА БЪДЕ ВЪВЕДЕН ТАВАН НА ЦЕНИТЕ НА ОСНОВНИ ХРАНИТЕЛНИ ПРОДУКТИ У НАС?
Да
64 гласували / 61.54%
Не
39 гласували / 37.5%
Не мога да преценя
1 гласували / 0.96%