Противоречиви реакции предизвикаха шарени близалки с фигурата на паметника „Альоша“, част от нова колекция пловдивски сувенири, в рамките на "Пловдив 2019 - столица на културата". Нестандартното хрумване е на екипа Мисирков/Богданов, участвали в проект на Студио Комплект „Пловдив за вкъщи – нов дизайн на българския сувенир“. Идеята на двамата фотографи за пресъздаването на „Паметника на Съветската армия“ била "символично предаване на срещата на „героичното минало“ с консуматорското общество – и как историята се претопява в устата, цветна, бърза и директна консумация", обясняват творците, цитирани от сайта „Под тепето“.
Новите сувенири бяха представени на 1 март и бяха посрещнати с вълна от критики в социалните мрежи. Общо шестима творци са участвали в проекта, а продуктите им ще се продават на 8 локации в града.
Освен близалките, обаче, ще има и серия магнити, дело на арх. Пенка Станчева (PS Architects) и илюстраторката Розалина Буркова. Като тема творците са взели тепетата на Пловдив и различни разпознаваеми символи.
“Пловдив за вкъщи – нов дизайн на българския сувенир” е част от програмата на Пловдив – Европейска столица на културата 2019.