МЕДИЦИНСКАТА МАСКА НАМЕРИ СВОЕТО МЯСТО И В МОДАТА

Автор: 5 GmediA 10:12, 30 март 2020

Поради тежката глобална ситуация, маската обещава да влезе в историята като един от ярките знаци на началото на 2020-та. И тук не говорим за модните тенденции, а за суровите потребности на живота, продиктувани от бързото разпространение на коронавирус.

Епидемията се превърна в сериозно изпитание за световната икономика и не на последно място - за модната индустрия. При спирането на производството, проблемите с логистиката, затварянето на магазините и бързия спад на продажбите - както малките модни къщи, така и  големите корпорации бяха равни пред тези проблеми. Модната индустрия обаче все още не е готова да се откаже, изправяйки се предизвикателно пред епидемията. Наред с финансовата подкрепа компаниите активно възстановяват производството си за необходимите медицински консумативи. Както може би се досещате, медицинските маски и респиратори станаха една от най-популярните категории.

Френският конгломерат LVMH, който притежава Louis Vuitton, Dior, Celine, Fendi и други марки, организира доставката на 40 милиона маски за Франция.  Неговият конкурент Kering също не изостава: марките, спонсорирани от него Gucci, Balenciaga и Saint Laurent, ще вложат всичките си сили в производството на медицински рокли и маски. 
Ателиетата на Saint Laurent и Balenciaga се подготвят да пуснат производство на маски, след като бъдат изпълнени необходимите условия за това.
Gucci, която също е собственост на Kering, обяви, че е поела ангажимент да произведе 1,1 милиона хирургични маски и 55 000 специални облекла за персонала, който се грижи за болните от COVID-19 в Италия.

Испанската компания Zara, италианската Prada и шведската H&M Group също се съгласиха да подкрепят националното министерство на здравеопазването.

И докато световните модни компании се в пускат в начинанието с благородна кауза, то креативни дизайнерки от България се "възползваха"  от ситуацията, за да пуснат нова модна линия. Става въпрос за предпазни маски за лице, дизайнерско производство. В интернет се продават всевъзможно варианти - от имитация на световни брандове като Karl Lagerfeld, до корони, анимационни герой, черепи и какви ли не надписи. Във Facebook текстилните маски се предлагат на различни цени, като средната е 15-20 лева за брой. В социалните мрежи не липсват и селфита на дами, които дефилират с предпазните средства, показвайки, че са "в крак с модата".

Ето и какво открихме в онлайн пространството:

 

Снимка: Dvergen Artz

Снимки: Djofra Fashion

 

Снимка: Flos-Caeli
 
 
Снимки: Love Masks
 

***

Първите маски за лице се появяват в края на 19 век като защитна мярка за лекарите, които са работили в операционните. През 1910 г. те са приети от китайските власти, за да ограничат разпространението на белодробна чума в страната. И осем години по-късно маските придобиват широко разпространение по време на глобалната епидемия от испански грип, превръщайки се в символ на напредналата медицина на онова време.

 

Последни новини

Най - популярни

Общо гласували: 179

Анкета

ЩЕ ИМА ЛИ РЕДОВНО ПРАВИТЕЛСТВО СЛЕД ПОСЛЕДНИТЕ ПАРЛАМЕНТАРНИ ИЗБОРИ?
Не
112 гласували / 62.57%
Надявам се, че ще има.
56 гласували / 31.28%
Да
10 гласували / 5.59%